Panyapiwat Institute of Management (PIM) is Thailand’s first and largest Corporate University. It was established in 2007, under the flagship of CP ALL Public Company Limited, a member of the Charoen Pokphand Group. Established with the objective of transferring the knowledge of the business community to students, PIM aims to fill the divide between conventional education and the demands of corporations. With the Institute’s retail educational and research emphasis and commitment to producing academically skilled and job-ready graduates, the main approach to teaching and learning at PIM is work-based learning.
ประวัติความเป็นมา
PIM strategy of integrating classroom and workplace learning is first to map the competency areas of a learning topic in the classroom. It is then followed by listing the tasks relevant to the competency areas. Workplace learning is achieved when the students have completed the task in the checklist and have reflected the experience accordingly. PIM believes that real learning happens in these work environments hence the course work is designed for students to be at real life work environments more often than in a classroom. Graduates who have a substantial amount of hands on experience are coveted in the employment market. “Create Professionals by Professionals”, is the key motto of PIM.
การเจริญเติบโตทางด้านเศรษฐกิจของประเทศจีน มีผลกระทบต่อเศรษฐกิจโลก ซึ่งในปัจจุบันจำเป็นต้องมีการเตรียมความพร้อมเข้าสู่ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน ทั้งนี้จึงจำเป็นต้องมีการผลิตแรงงานที่มีความรู้ระดับปริญาโทเพื่อเพิ่มความเข้มแข็งทางธุรกิจและภาคการผลิต และเพิ่มความสามารถของประเทศในการแข่งขันกับประเทศอื่นในภูมิภาคอาเซียนและตลาดโลก
สถาบันการจัดการปัญญาภิวัฒน์ มีการผลิตบัณฑิตที่มีความสามารถทางด้านการบริหารจัดการธุรกิจค้าปลีกซึ่งสถาบันมีความเชี่ยวชาญเป็นอย่างยิ่ง และยังมุ่งเน้นการพัฒนาในการฝึกอบรมให้กับผู้สำเร็จการศึกษาเพื่อตอบสนองความต้องการของสายงานที่เติบโตอย่างรวดเร็วเช่น การจัดการทั่วไปและ จัดการทางด้านศิลปะและวัฒนธรรม ดังนั้น จึงได้จัดตั้งวิทยาลัยบัณฑิตศึกษาจีนในปี 2559
วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาจีน มีการผลิตบัณฑิตที่มีความสามารถทางด้านการบริหารจัดการธุรกิจค้าปลีก ซึ่งสถาบันมีความเชี่ยวชาญเป็นอย่างยิ่ง และยังมุ่งเน้นการพัฒนาในการฝึกอบรมให้กับผู้สำเร็จการศึกษาเพื่อตอบสนองความต้องการของสายงานที่เติบโตอย่างรวดเร็วเช่น การจัดการทั่วไป และจัดการทางด้านศิลปะและวัฒนธรรม
1. หลักสูตรบริหารธุรกิจบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการ (หลักสูตรภาษาจีน)
2. หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต สาขาวิชาบริหารธุรกิจ (หลักสูตรภาษาจีน)
3. หลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการทางศิลปะ (หลักสูตรภาษาจีน)
4. หลักสูตรปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาบริหารธุรกิจ (หลักสูตรภาษาจีน)
5. หลักสูตรปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการการศึกษา (หลักสูตรภาษาจีน)
6. หลักสูตรปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการทางศิลปะ (หลักสูตรภาษาจีน)